Regulamentul local de arhitectură și estetică urbană e gata. Ce am stabilit și ce urmează

Joi, 18 Noiembrie 2021 | Bacau, Initiative personale | Comenteaza

Astăzi am finalizat Regulamentul local de arhitectură și estetică urbană (RLAEU) la care lucrăm de câteva săptămâni bune ca să punem în ordine publicitatea stradală, cromatica și estetica clădirilor, dar și urbanismul comercial din municipiul Bacău.

Urmând să îl vedeți în dezbatere publică în circa două săptămâni, regulamentul are la bază o împărțire a orașului în 3 zone (centrală, de interes și extinsă) și stabilește norme stricte, simple și previzibile + sancțiuni pentru trei domenii mari și late.

  • 📢 1. publicitatea stradală: firme, panouri publicitare, ecrane luminoase, mobilier urban ca suport publicitar, bannere, steaguri, mesh-uri, indicatoare direcționale, publicitate temporară, afișe, anunțuri de mică publicitate, colantare și publicitatea pe vehicule și în mijloacele de transport în comun;
  • 🌇 2. identitatea cromatică a orașului: lucrări de intervenție, amplasarea pe fațade a unor echipamente tehnice, amplasarea construcțiilor atât în zonele de protecție a monumentelor (centrală), cât și reglementări specifice pentru celelalte zone;
  • 💈3. urbanismul comercial: terasele sezoniere, comerțul stradal, amplasarea structurilor de vânzare precum chioșcuri, tonete, rulote, vehicule diverse, mobilier urban în fața unităților de profil, structuri de mici dimensiuni etc.

Procedura de obținere a avizelor sau a acordurilor necesare este bine stabilită, iar în partea de anexe vom pune la dispoziție formularele-model, dar și harta cu zonificarea stabilită la nivelul orașului.

Orice formă de publicitate sau reclamă ce nu a fost avizată până acum (și vorbim despre majoritatea cazurilor din teren) va trebui pusă în acord cu reglementările scrise și vizuale stabilite într-un termen de 1 an de zile de la data adoptării regulamentului, la propunerea comisiei. Aceasta este perioada pe care toți agenții comerciali, proprietari sau chiriași, o vor avea la dispoziție ca să își avizeze și să se pună în regulă cu toate elementele publicitare afișate spre exterior, conform normelor stabilite.

Draftul cuprinde peste 150 de articole și este rezultatul unor eforturi și întâlniri de lucru succesive coordonate de arh. șef Diana Marin și la care au participat activ arhitecți, urbaniști, reprezentanți ai APM, ai IPJ, ai Poliției Locale, ai Direcției de Cultură, dar și aleși locali. Le mulțumesc pe această cale!

Astfel, începem să pășim pe acel drum la capătul căruia și activitățile economice să se bucure de expunerea pe care o merită în spațiul public, dar totodată și de un oraș frumos, plăcut privirilor locuitorilor și vizitatorilor. În acest domeniu am convingerea că doar prin instituirea de reguli și prin aplicarea cu sfințenție a acestora vom putea da înainte.

comisia publicitate

Lasa un comentariu