Ce consilii județene și-au modernizat aeroporturile cu bani europeni

Luni, 4 Ianuarie 2016 | Bacau | 1 comentariu

În urma analizei mele despre proiectele pe care ar fi putut Consiliul Județean Bacău să le realizeze în ultimii ani cu bani europeni, respectiv articolului în care am pus punctul i și am afirmat că centura și Aeroportul Bacău puteau fi făcute de Consiliul Județean cu fondurile europene disponibile în ultimii 9 ani (2007-2013 + n2, adică 2007-2015), am stârnit niște reacții în mediul online și offline care mă fac să ofer clarificări suplimentare.

Azi o să fac o trecere în revistă a aeroporturilor din România care au fost construite sau modernizate în ultimii ani cu bani europeni, prin proiecte depuse, desfășurate și finalizate de consiliile județene, cu ajutorul POS-T (Programul Operațional Sectorial Transport) 2007-2013.

Aeroportul Internațional “Ștefan cel Mare” Suceava (CJ Suceava) – 105 milioane lei atrase prin POS-T

aeroportul suceava modernizat

Aeroportul Internațional Iași (CJ Iași) – 106 milioane lei atrase prin POS-T

aeroportul iasi modernizat

Aeroportul Oradea (CJ Bihor) – 81 milioane lei atrase prin POS-T

aeroportul oradea modernizat pista

Aeroportul Craiova (CJ Dolj) – 66 milioane lei atrase prin POS-T

aeroportul craiova

Ar mai fi aeroporturile din Satu Mare (CJ Satu Mare), Tulcea (CJ Tulcea), Baia Mare (CJ Maramureș) însă lucrările de modernizare la acestea sunt în curs de finalizare. Și cel de la Kogâlniceanu a fost modernizat cu fonduri europene, dar este administrat nu de CJ Constanța (care are 20%), ci de Ministerul Transporturilor, în calitate de acționar majoritar.

În timp ce consiliile județene din Iași, Suceava, Bihor, Tulcea, Satu Mare, Maramureș și Dolj își modernizează sau și-au modernizat deja aeroporturile cu fonduri europene, Aeroportul Bacău a rămas în continuare la stadiul de șansă care încă nu a primit culoar de zbor. Asta pentru că CJ Bacău a ales în 2010 calea unui parteneriat public-privat în urma căruia Blue Air s-a ales cu monopol pe toate zborurile din Moldova spre vestul Europei, iar noi cu nimic. Blue Air a făcut bani aici, însă nu a realizat investițiile de milioane de euro promise. Contractul a fost reziliat în cele din urmă. Lucrările la noua aerogară sunt suportate exclusiv din bugetul județului Bacău.

grafic aeroporturi modernizate pos-t 2007 2013 fonduri europene consilii judetene

Într-un articol viitor urmează centurile realizate de consiliile județene din țară.

1 comentariu la “Ce consilii județene și-au modernizat aeroporturile cu bani europeni”

  1. Mihai 5 Ianuarie 2016 at 19:35 Permalink

    Ma bucur sa vad ca macar in alte parti au fost folosite judicios aceste fonduri ceea ce ma face sa inteleg ca se poate daca se si doreste!


Lasa un comentariu