Ce praf în ochi a fost toată discuția cu prioritizarea A13 (Iași-Bacău-Brașov), dar stați să vedeți ce praf în ochi este legea adoptată astăzi pentru realizarea A8!
1. Această lege nu are sancțiuni. Deci ce se întâmplă dacă… nu se întâmplă? Nimic. ?
2. Această lege putea fi cel mult o declarație politică menită să sublinieze ceea ce deja era consacrat la nivel strategic atât pe plan european, cât și în România:
– Regulamentul 1315/2013 al Parlamentului European;
– Master Planul General de Transport (MPGT);
– POIM 2014-2020.
Toate arată clar că A8 este un coridor prioritar ce poate fi finanțat cu fonduri europene.
3. Această lege prevede inclusiv posibilitatea realizării unui parteneriat public-privat pentru realizarea autostrăzii, nicidecum să oblige guvernanții în vreun fel să acceseze în ceasul al XII-lea banii europeni pe care îi avem la dispoziție, așa cum de altfel a tot subliniat comisarul european Corina Crețu.
4. În același timp, experții Comisiei Europene ne tot pun să facem studii de oportunitate privind alegerea traseului, iar Ministerul Transporturilor este înclinat să execute umil ceea ce de fapt este amânarea demarării procedurilor pentru realizarea A8. Aceasta este o realitate recentă din Comitetul de Monitorizare al POIM. Sper ca ministeriabilii să se fi trezit între timp.
Pe de altă parte, nu pot să nu recunosc că mă gândesc cu satisfacție la palma politică de la chiar propriul lor partid pe care au luat-o astăzi baronul Dragoș Benea și pesediștii săi executanți din Bacău, mari ambasadori ai diversiunii referitoare la prioritizarea A13 în dauna A8. A13 nici măcar în programul de guvernare al Cabinetului Dăncilă nu apare, ca să vă dați seama de aberația pe care o susțineau parlamentarii băcăuani ai puterii și nu numai. Mai studiați, băieți, mai studiați!