Duminica, 25 Septembrie 2016 | Bacau, Pareri personale | 1 comentariu
Săptămâna trecută, mai exact pe 15 septembrie 2016, la Primăria 2 din incinta Pieței Centrale, am participat la prima mea ședință ca membru al Comisiei de analiză a solicitărilor de locuințe sociale sau din fondul locativ de stat, administrate prin grija Consiliului Local Bacău. Mi-a plăcut tematica lucrărilor și a discuțiilor, dar, după cele 2 ore de analiză pe marginea unor cazuri sociale din oraș, nu aveam cum să nu plec încărcat cu acele probleme ale oamenilor. Bacăul are multe familii aflate în nevoie, iar aceste ședințe ale comisiei de locuințe sociale sunt ca un duș rece. Zic asta pentru că mă număr printre tâmpiții ăia (de stânga) ce iau în serios articolul 47 din Constituția României privind nivelul de trai. Că am putea introduce în draga noastră lege fundamentală și dreptul la o locuință decentă, așa cum e în țări precum Belgia, Elveția și Finlanda, asta e partea a doua. Eu aș susține asta. Până atunci, puținele locuințe sociale pe care statul le pune la dispoziția cetățenilor săi defavorizați (a nu se citi leneși, ci persoane care de cele mai multe ori au avut ghinion în viață) trebuie distribuite ținând cont pe de o parte de realitățile sociale locale, pe de altă parte de legile în vigoare. Iar când spun legi, mă refer inclusiv la criteriile de acces stabilite la nivel local prin HCL nr. 181/31.05.2016. Așadar, nu dă nimeni din această comisie locuințe după capul lui, mai ales după precedentul Romeo Stavarache, condamnat la 3 ani de închisoare cu suspendare în dosarul “Apartamentul”. Pe ordinea de zi a ședinței din 15 septembrie 2016 am avut 10 puncte vizând solicitări de schimb, prelungire contracte, cumpărări de case naționalizate, schimbări de titulari pentru astfel de case, dar și de extindere a unor spații – toate pentru locuințe sociale și din fondul locativ de stat administrate de municipalitate. Pe unele le-am aprobat, în anumite cazuri am pus condiții, iar pe altele nu. Toate deciziile sunt luate în baza legii, iar informațiile oferite de aparatul de specialitate de la “Compartiment Evidență Contracte” sunt chiar mulțumitoare, astfel încât noi, membrii comisiei, să știm exact ce avem pe masă: cine sunt titularii, ce solicită exact, care e contextul, dacă și ce datorii au, care e situația lor socială, în ce fel este respectat contractul de închiriere etc. Fiind date cu caracter personal, n-am voie să vă detaliez situațiile sociale, însă vă rog să mă credeți pe cuvânt că unele sunt chiar dramatice. Exemplu: familie cu o grămadă de copii și nepoți care ar trebui evacuată deoarece are datorii la bugetul local sau/și nu își plătește chiria. Îi lași sub cerul liber sau le mai dai încă 6 luni perioadă de încercare pentru a-și achita datoriile? Pe de altă parte, avem alte persoane de bună credință care așteaptă o locuință socială și care îndeplinesc punctajul cerut. Știți care e numărul dosarelor prin care se solicită municipalității locuințe sociale sau ANL? 2839 la data de 15 septembrie 2016. 2839! Familii, tineri, persoane singure, persoane cu handicap etc. Iar numărul de locuințe sociale libere este 27, în timp ce apartamentele ANL vacante ajung la 78 (sper că nu am înțeles greșit). Aceste imobile urmează a fi ocupate după selecția care va fi efectuată în următoarea perioadă. Comisia analizează, își dă avizul, dar decizia finală e mereu la Consiliul Local. Apropo de asta, până pe 20 octombrie 2016, solicitanții au ocazia să își completeze dosarele pentru obținerea locuințelor sociale. La aproape 3000 de cereri, orice punct în plus contează! A scris și ZDBC despre asta. Alte concluzii pe care le-am desprins în urma ședinței de pe 15 septembrie a Comisiei de locuințe sociale: Vă voi ține la curent vizavi de situația locuințelor sociale și voi încerca să transparentizez activitatea acestei comisii! Dacă aveți întrebări, știți unde mă găsiți. Noua componență a Comisiei de locuințe sociale, stabilită prin HCL 244/31.08.2016, îi mai include pe viceprimarii Dragoș Ștefan și Constantin Scripăț (primul fiind președinte al comisiei), Daniel Miclăuș (PNL), Raluca Ioana Dinu și Adrian Gavriliu (ambii de la PSD), Ioan Popa (cabinet primar), Daniela Pozînărea (director la Direcția de Asistență Socială), Corneliu Gavrilescu (șef al Serviciului juridic), Cristina Bardașu (director adjunct la compartimentul Arhitect Șef), respectiv Maria Magdalena Bogdan și Ioana Felea (ambele de la compartimentul Evidență Contracte). Secretarul comisiei: Ramona Hogaș (inspector la compartimentul Fond Locativ).
Search
Articole Recente
- Avancronică pentru ședința extraordinară a Consiliului Local Bacău din 17 aprilie 2018
- Am aflat ce vrea să ne arate primarul Necula la plimbarea din Cancicov (galerie foto)
- Avancronică pentru ședința extraordinară a Consiliului Local Bacău din 11 aprilie 2018
- Thermoenergy, încotro? Motivele demisiei mele din AGA
- Instagrame #55 (început de primăvară)
Ce scriu pe Urban.ro
Comentarii recente
- Cristina on O aberație legislativă referitoare la demiterea primarului
- Simplu on Am aflat ce vrea să ne arate primarul Necula la plimbarea din Cancicov (galerie foto)
- Kristofer on Reducerea pentru elevi și studenți la transportul public local trebuie să se aplice și la nivelul județului
- Mihai on Reducerea pentru elevi și studenți la transportul public local trebuie să se aplice și la nivelul județului
- Adrian on Am aflat ce vrea să ne arate primarul Necula la plimbarea din Cancicov (galerie foto)
- Adrian on Am aflat ce vrea să ne arate primarul Necula la plimbarea din Cancicov (galerie foto)
- Sandu on Am aflat ce vrea să ne arate primarul Necula la plimbarea din Cancicov (galerie foto)
- Popescu Emil on Am aflat ce vrea să ne arate primarul Necula la plimbarea din Cancicov (galerie foto)
- Emilia Popescu on Am aflat ce vrea să ne arate primarul Necula la plimbarea din Cancicov (galerie foto)
- Alt cetățean on Am aflat ce vrea să ne arate primarul Necula la plimbarea din Cancicov (galerie foto)
Orașul are într-adevăr foarte multe probleme. Trebuie sa recunoaștem ca misiunea celor care ne conduc acum nu este deloc ușoară: buget insuficient, datorii, proiecte împotmolite, ajutor dat cu pipeta din partea guvernului, destule interese locale mai vechi si mai noi, putina incompetenta (deși sunt convins ca numărul celor capabili creste constant si acest lucru ne mai da ceva optimism), etc. Însă așa suntem noi romanii, credem ca suntem o nație “formidabila” si meritam foarte multe fără sa facem mai nimic. Așa ca răbdare si evident mult mai multă munca si responsabilitate din partea tuturor fie ca suntem simpli cetățeni, antreprenori, bugetari sau factori de decizie. PS: si ai dreptate obligatoriu trebuie cojones pentru ca nicăieri in lume nu s-ar fi ajuns la civilizatie fără a se respecta legea si fără ca aceasta sa fie impusă de către cine trebuie.