Vineri, 29 Iunie 2018 | Bacau | Comenteaza
În timp ce alte orașe (din ce în mai multe chiar din România) fac tot ce este posibil pentru a scăpa de trafic în zona centrală pentru a o reda pietonilor, oamenilor, comunității până la urmă, la Bacău administrația Necula amenajează o parcare de peste 100 de locuri în spatele Catedralei Ortodoxe, între Colegiul Național “Gh. Vrănceanu” și Parcul Catedralei. La ședința de ieri a Consiliului Local, în cadrul căreia a fost aprobată documentația pentru realizarea acestei parcări, am atras atenția că proiectul nu ține cont de recomandările experților din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, document care prevede că în zona centrală avem nevoie de mai multe suprafețe pietonale, nicidecum de majorarea ofertei de parcare – căci aceasta automat atrage trafic, zgomot și poluare, generând o calitate scăzută a vieții. Eu cred că acolo ar trebui pur și simplu extins parcul printr-o amenajare a zonei din spatele catedralei. Asta ne dorim de la zona Parcului Catedralei: trafic și parcări care să ocupe spațiul dintre o zonă cât de cât verde, un colegiu și un lăcaș de cult, deci o ocupare cu autoturisme a unei zone cu potențial pietonal uriaș? Unul dintre argumentele administrației a fost că elevii clasei a XII-a de la Vrănceanu vin cu mașina la școală. Foarte puțin probabil ca practica să fie una generală și curentă, dar dacă acest lucru s-ar întâmpla, am subliniat că nu ar fi nevoie de mai multe locuri de parcare, ci de un transport public mult mai bine pus la punct și totodată de o suprataxare a parcării în zona centrală pentru descurajarea acestui tip de comportament – măsuri de asemenea prevăzute de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă. Am spus-o și o repet: e nevoie de parcări în Bacău, dar cererea este uriașă în zonele rezidențiale. Acolo trebuie intervenit în primul rând. Iar dacă amenajăm locuri de parcare, trebuie să urmărim ocuparea a cât mai puțin spațiu, deci să evităm amenajarea parcărilor la sol și să construim parcaje subterane/supraterane. De altfel, PMUD prevede construirea unor parcări în diverse puncte din centrul Bacăului, dar multietajate.
Search
Articole Recente
- Ședință a Consiliului Local Bacău pentru aprobarea bugetului local pe anul 2021
- Invităm societatea civilă să facă parte din Comisia de Circulație!
- Galerie foto: spălat mecanizat al străzilor și trotuarelor din Bacău
- Observații din stradă după prima tură cu bicicleta din 2021
- Pe cine deranjează contractul de management obligatoriu dintre directorii de școli și primar?
Comentarii recente
- Sorin on Invităm societatea civilă să facă parte din Comisia de Circulație!
- adrian on Invităm societatea civilă să facă parte din Comisia de Circulație!
- Mike on Pe cine deranjează contractul de management obligatoriu dintre directorii de școli și primar?
- George on Ședința Consiliului Local Bacău din 31 martie 2021 (rezumatul proiectelor)
- Mihnea on A13: Bacău-Brașov sau Răcăciuni-Brașov?
- Mike on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Kristofer on Consultări pentru strategia de dezvoltare urbană la nivel metropolitan
- Kristofer on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Stan on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Kuru on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?