Parcare înghesuită în spatele Catedralei Ortodoxe. Asta vrem de la zona centrală a Bacăului: mai multe mașini?

Vineri, 29 Iunie 2018 | Bacau | Comenteaza

În timp ce alte orașe (din ce în mai multe chiar din România) fac tot ce este posibil pentru a scăpa de trafic în zona centrală pentru a o reda pietonilor, oamenilor, comunității până la urmă, la Bacău administrația Necula amenajează o parcare de peste 100 de locuri în spatele Catedralei Ortodoxe, între Colegiul Național “Gh. Vrănceanu” și Parcul Catedralei.

La ședința de ieri a Consiliului Local, în cadrul căreia a fost aprobată documentația pentru realizarea acestei parcări, am atras atenția că proiectul nu ține cont de recomandările experților din Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, document care prevede că în zona centrală avem nevoie de mai multe suprafețe pietonale, nicidecum de majorarea ofertei de parcare – căci aceasta automat atrage trafic, zgomot și poluare, generând o calitate scăzută a vieții. Eu cred că acolo ar trebui pur și simplu extins parcul printr-o amenajare a zonei din spatele catedralei.

Asta ne dorim de la zona Parcului Catedralei: trafic și parcări care să ocupe spațiul dintre o zonă cât de cât verde, un colegiu și un lăcaș de cult, deci o ocupare cu autoturisme a unei zone cu potențial pietonal uriaș?

parcare catedrala

Unul dintre argumentele administrației a fost că elevii clasei a XII-a de la Vrănceanu vin cu mașina la școală. Foarte puțin probabil ca practica să fie una generală și curentă, dar dacă acest lucru s-ar întâmpla, am subliniat că nu ar fi nevoie de mai multe locuri de parcare, ci de un transport public mult mai bine pus la punct și totodată de o suprataxare a parcării în zona centrală pentru descurajarea acestui tip de comportament – măsuri de asemenea prevăzute de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă.

Am spus-o și o repet: e nevoie de parcări în Bacău, dar cererea este uriașă în zonele rezidențiale. Acolo trebuie intervenit în primul rând. Iar dacă amenajăm locuri de parcare, trebuie să urmărim ocuparea a cât mai puțin spațiu, deci să evităm amenajarea parcărilor la sol și să construim parcaje subterane/supraterane. De altfel, PMUD prevede construirea unor parcări în diverse puncte din centrul Bacăului, dar multietajate.

Lasa un comentariu