258 de tineri, adică nu mai puțin de 86 de echipe din toată țara participă la cea de-a treia ediție a Olimpiadei de Comunicare Politică. V-am mai spus, este un proiect al Tineretului Social Democrat (TSD) prin care tinerii creativi, curajoși și pasionați de politică din România au șansa nu numai să câștige niște premii interesante și să se afirme, dar și să înceapă o carieră în domeniul comunicării.
Miercuri, 27 noiembrie 2013, sediul de la Universitate a găzduit o întâlnire și un mini-training cu reprezentanții celor 86 de echipe provenind din toate colțurile țării. Am avut în sală oameni din județele Moldovei, de la Timișoara, din Constanța, din Brașov, deci de pe întreg teritoriul țării.
Dacă Mihai Sturzu (președintele TSD) a vorbit în deschiderea întâlnirii, Gabriel Petrea (secretar general TSD) le-a oferit celor prezenți o perspectivă clară și complexă a ceea ce juriul dorește de la participanții Olimpiadei. De asemenea, acesta din urmă le-a prezentat participanților câteva situații ce pot să apară într-o campanie electorală și de care e bine să țină cont.
Echipele au aflat ce au de făcut în această primă etapă a Olimpiadei de la Petre Florin Manole, co-organizator al concursului. Cei peste 250 de tineri au de redactat o strategie de comunicare pentru un candidat al Tineretului Social Democrat la alegerile europarlamentare de anul viitor, destinată perioadei de precampanie electorală. Candidatul are o vârstă cuprinsă între 30 și 35 de ani și este femeie. Contextul politic al temei: PSD + UDMR la guvernare, iar PDL, PNL și PP-DD sunt în opoziție.
Vom încerca să găsim printre voi experți în comunicare. Sunt foarte bucuros că nu participă numai membri TSD și că acest proiect se bucură de o atenția sporită a tinerilor din afara partidului. […] În principiu, dacă veți reuși sa faceți ce nu a făcut Eba, eu sunt fericit. […] Sunt în căutarea unui răspuns important: cum convingem tinerii că de ei depinde viitorul lor? E o temă esențială. În acest moment, tinerii sunt, din păcate, dezgustați de politică. – Mihai Sturzu, președinte TSD
Echipele participante au la dispoziție 2 săptămâni pentru a redacta strategia de comunicare (analiză a grupului țintă + set de mesaje și acțiuni), pe care mai apoi să o trimită juriului.
Echipa câștigătoare va primi un contract de consultanţă cu Tineretul Social Democrat pentru campania de alegeri europarlamentare, iar membrii primelor trei echipe vor merge într-o excursie de 3 zile la Parlamentul European, cu unul dintre europarlamentarii Partidului Social Democrat. De asemenea, echipele care se remarcă vor avea ocazia să lucreze cu Tineretul Social Democrat. Cei mai merituoși dintre voi vor merge într-un teambuilding și vor putea face parte dintr-o echipă de comunicatori, alături de câștigătorii edițiilor anterioare. – Gabriel Petrea – secretar general TSD
Eu, unul, am avut o mulțime de lucruri de câștigat în urma participării la Olimpiada de Comunicare Politică. Am scris zilele trecute despre asta.