Avancronică pentru ședința ordinară de mâine a Consiliului Local Bacău

Luni, 28 Noiembrie 2016 | Bacau | Comenteaza

Mâine, de la ora 10:00, la Centrul de Afaceri și Expoziții, are loc penultima ședință ordinară a Consiliului Local al municipiului Bacău de anul acesta. Avem multe subiecte importante pe ordinea de zi, destule parteneriate festive, câteva șopârle (așa cum le zic eu proiectelor cu mari îndoieli privind legalitatea), dar și o serie de proiecte care, abordate transparent, ar putea fi mult mai bune pentru comunitate. Din păcate, se pare că executivul condus de Cosmin Necula nu dorește să facă lucrurile ca la carte.

Convocarea inițială a primarului cuprinde 27 de proiecte de hotărâre, ordinea de zi fiind suplimentată între timp cu alte 3 proiecte (29A, 29B și 29C) care sunt introduse pe agendă fără respectarea termenului legal de comunicare a acestora de 5 zile, minimul în cazul ședințelor ordinare. Mai pe șleau, Primăria Bacău repetă aceleași greșeli privind transparența decizională.

consiliul local bacau constituire

Prin urmare, pentru a da un semnal executivului că nu mai merge așa, astăzi, la ședința Comisiei juridice din care fac parte împreună cu liberalul Daniel Miclăuș și viceprimarul Dragoș Ștefan de la ALDE, acesta din urmă fiind absent pe motiv de concediu de odihnă, am refuzat să luăm în discuție și să avizăm cele 3 proiecte “peste ordinea de zi”, primite pe e-mail și puse pe site abia astăzi, cu o zi înaintea ședinței ordinare.

Să le luăm pe rând! Iată ce vom dezbate și vota la ședința ordinară de marți, 29 noiembrie:

  • 1. rectificarea Bugetului de venituri și cheltuieli respectiv a Programului de investiții pe anul 2016:

I. Se suplimentează:
– capitolul “Sănătate” cu 42.100 lei pentru achiziționarea unei ambulanțe la Spitalul de Pneumoftiziologie;
– 2.000.000 pentru participarea la capitolul social al Societății de Servicii Publice Municipale Bacău SA;
– 150.000 lei pentru consultanță privind încheirea contractelor de delgare a serviciilor publice;
– 96.000 lei pentru un impermeabilizarea bazinului de permeat și ape pluviale din cadrul Depozitului conform de deșeuri (studiu DALI și PTH);
– 549.400 lei pentru echipamente necesare repararea rețelor de termoficare și pentru modernizarea rețelei de termoficare SACET-închidere inelară a magistralei Sofert cu Cornișa;
– suplimentare de 19.200 lei atât pentru giratoriul de la Calea Romanului cu Calea Bârladului, cât și cel de la Calea Republicii – Chimiei – Aeroportului.

II. Se iau bani de la următoarele capitole bugetare:
– 913.400 de la învățământ;
– 95.000 lei de la cultură, religie și recreere;
– 458.000 lei de la locuințe, servicii și dezvoltare publică;
– 390.000 lei de la protecția mediului;
– 470.000 lei de la energie și combustibili.

  • 2. înființarea Societății de Servicii Publice Municipale Bacău S.A., prin reorganizarea pe cale administrativă a Direcției Salubrizare Agrement Parcuri și a Secției Siguranța Circulației, deservire auto și intervenții operative, ambele din cadrul Aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Bacău;

Nu mai e niciun secret: de ceva vreme, primarul Cosmin Necula intenționează să externalizeze anumite srvicii de utilități publice de interes local prin înființarea unei societăți pe acțiuni care să aibă drept unic acționar Municipiul Bacău. Nimic greșit până acum, ba chiar aș spune că ideea e destul de bună. Problema este cum și mai ales cu cine încearcă sa facă acest lucru.

Fiind o reorganizare pe cale administrativă, adică prin mutarea Direcția de salubritate și Secția de Siguranță a circulației prevăzută la articolul 1 al proiectului propus, se modifică, evident, organigrama Primăriei Bacău. Conform art. 107 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcționarilor publici, pentru acest lucru era necesarul avizul ANFP (Agenția Națională a Funcționarilor Publici). Primarul nu l-a cerut, nu îl are, iar secretarul Nicolae Ovidiu Popovici, prezent azi la discuțiile de la Comisia juridică, a încercat să ne convingă că nu e nevoie acum de el, ci abia după înființarea societății comerciale.

Mai e o chestiune discutabilă: persoanele propuse pentru a face parte din Consiliul de Administrație. Vedem acolo 2 angajați de la Transelectrica, un inginer proiectant, un fost sef de serviciu de la ANAF, plus Valentin Palea, fost director peste drumurile din județ (2004-2016), actualmente administrator public al Consiliului Județean Bacău. La alegerile din 5 iunie, acesta s-a aflat pe lista de consilieri locali propusă de PSD Bacău. De asemenea, acesta mai este membru în Consiliul de Administrație de la Compania Regională de Apă Bacău (CRAB). Uau, oare câte mai poate duce? :)

Ca să ne înțelegem, nu am intenția de a bloca nimic, ci de a asigura respectarea legii și buna guvernanță la nivelul municipalității. Și voi face asta mereu, chiar dacă primarul, majoritatea PSD, plus secretarul Popovici mă vor cataloga și tăvăli în fel și chip, așa cum s-a întâmplat azi la ședință. Treaba n-o să meargă niciodată cu oameni de la partid și cu legi trecute cu vederea!

cosmin necula popovici consiliul local constituire

  • 3. Modificarea actului constitutiv al Thermoenergy (CET), ca urmare a demisiei lui Constantin Gherasim (ALDE) din Adunarea Generală a Acționarilor (AGA). Apropo, această AGA de la Thermonergy nu a fost convocată până acum, deci n-am participat la nicio astfel de ședință.
  • 4. Majorarea tichetelor valorice pentru pensionarii din municipiul Bacău în vederea achiziționării alimentelor de bază de la 100 la 130 de lei.

Am spus-o și zilele trecute: este o măsură 100% electorală a administrației PSD. În loc să le facă viața mai ușoară prin punerea la punct a infrastructurii locale (lucruri de care bătrânii noștri au nevoie ca de aer), majoritatea PSD+ALDE+PMP a pregătit o nouă “pomană” electorală, de această dată fiind vorba de una la nivel local. Ca să ne înțelegem: nu zic că măsură e rea, ci critic modalitatea și perioada în care aceasta este adoptată.

  • 5. punerea la dispoziție a unor săli ale municipalității pentru organizarea a 3 spectacole, astfel:

– 07.12.2016: Teatrul de Vară pentru Gala Voluntarului Băcăuan (organizată de Fundația de Sprijin Comunitar);
– 14.12.2016: Teatrul Municipal Bacovia pentru spectacolul “Vis de Crăciun” (organizat de Asociația pentru Ambulanță Bacău);
– 14.12.2016: Teatrul de Vară pentru Balul Bobocilor (Liga Studențească din Universitatea “Vasile Alecsandri” din Bacău).

teatrul de vara bacau

  • 6. alocarea sumei de 2.000 de lei pentru excursia Asociației “Grupul de Inițiativă al Tinerilor Basarabeni din Bacău” (GITB Bacău) de 1 Decembrie la Alba Iulia. Vor participa 50 de persoane, studenți ai Universității “Vasile Alecsandri” din Bacău.
  • 7. Alocarea a 20.000 de lei, la cererea Federației Române de Dans Sportiv, pentru participarea la Campionatul Mondial de Dans Sportiv a băcăuanilor Tampău Cătălina și Beca Alin Andrei (ambii legitimați la clubul Authentic Dance 2007) care va avea loc la Riga, pe 19 decembrie 2016;
  • 8. Modificarea parteneriatului cu Fundația Comunitară Bacău privind organizarea Swimathon prin amânarea datei inițiale de desfășurare a evenimentului, adică 25 noiembrie 2016, pentru 8 decembrie 2016;

Poziția mea rămâne aceeași: nu pot susține proiecte ce presupun comisioane ONG-iste pe proiecte finanțate din bani publici. În plus, Swimathon e muuult prea aproape de data alegerilor parlamentare.

  • 9. Alocarea a 27.000 de lei către Uniunea Generală a Pensionarilor din Județul Bacău pentru organizarea unui microrevelion al persoanelor vârstnice. Un alt proiect din seria măsurilor electorale ale administrației PSD care nici măcar nu are indicată data de desfășurare a evenimentului.

Din păcate, acest act normativ nu a fost supus dezbaterii publice… însă l-am analizat, e destul de stufos și exact.

Campionatul-National-de-inot-Juniori-la-Bazinul-de-Inot-Bacau

  • 12. Asigurarea pazei și protecției de către Poliția Locală la Primăria Municipiului Bacău (un post de 8 ore/zi și 1 post permanent) și la Consiliul Județean Bacău (un post de 8 ore/zi);
  • 13. Acordarea Diplomei de Onoare și a unui premiu de 500 de lei celor 76 de familii din Bacău care au împlinit 50 de ani de căsătorie și care au depus cerere până pe 14.11.2016, respectiv alocarea a 3.000 de lei pentru organizarea unui eveniment artistic pentru festivitatea de înmânare.
  • 14. Preluarea de la E-On Distribuțe România SA a sistemelor de iluminat publice din municipiul Bacău și plata sumei de 100.000 de euro ca “justă despăgubire”. Pentru ce exact, nu știm, proiectul de hotărâre nu indică. Nu-i bai, întrebăm mâine la ședință.
  • 15. Aprobarea Planului Urbanistic Zonal pentru amplasarea a unui container provizoriu pentru un dispecerat și a unei platforme de combustibil diesel, de către Massaro Trans, pe str. Gării nr. 15, pe terenul CFR;
  • 16. Modificarea destinației stabilite în Contractul de Concesionare pentru un teren în suprafață de 18,9 mp din str. Alecu Russo nr. 46.

Conform contractului de concesiune din 26.09.2000, încheiat între Consiliul Local și SC Cipstever SRL, destinația era aceea de “sediu firmă”. Astăzi, domnul Ciobanu Stelian, director al Cipstever, a ajuns în mod surprinzător concesionar ca persoană fizică nu printr-o hotărâre de Consiliu Local, ci printr-un act adițional nr. 69399/20.10.2016 pe care, culmea, nu îl regăsim în proiectul de hotărâre. Tocmai de asta am și dat aviz negativ azi la Comisia juridică. Acum, dl. Ciobanu Stelian vrea să schimbe sediul de firmă în locuință. Să vedem dacă apare mâine acel act adițional la Contractul de Concesionare.

  • 17. Modificarea destinației stabilite în Contractul de Concesionare pentru un teren de 12 mp din str. Erou Gheorghe Rusu nr. 2. Aici, doamna Ivasc Mariana vrea invers: locuința să devină spațiu comercial, modificare care automat implică majorarea taxei de concesionare de la 380 lei/an la 876 lei/an. N-avem acte adiționale sau alte șopârle ca cea de la punctul 16.
  • 18. Vânzarea unei locuințe din fondul locativ către dl. Breahnă Ion, în urma deciziilor instanțelor de judecată, la un preț pe care l-am stabilit la ultima ședință a Comisiei de locuințe sociale: 14.827 euro, fără TVA, în rate, pe o perioadă de 10 ani.
  • 19. Aprobarea cererii de extindere a spațiului de locuit din fondul locativ de stat a doamnei Hasan Mariana din str. Oituz nr 48;
  • 20. Aprobarea unui schimb de locuințe ANL între dl. Potorac Ionel și o locuință vacantă, doamna Caia Viorica și doamna Mazilu Alina Valentina, doamna Odobișteanu Elena Violeta, locuință vacantă și doamna Rotila Iulia Ramona;
  • 21. Acordarea dreptului de uz de servitute către E-On Distribuție pentru montarea unor cabluri electrice subterane și a rețelei de gaze naturale subterane pe mai multe străzi din Bacău: N Titulescu, M Eminescu, Sucevei, V Babes, 9 Mai, L Patrascanu, G Bacovia, Milcov, Traian, Plantelor, Ecaterina Varga, Plaiului, Trecatoarea Tecuciului, Serbanesti si str. Orizontului. E-On se angajează ca după efectuarea lucrărilor să aducă terenul ocupat temporar la starea inițială.
  • 22. Completarea HCL nr. 140/2016 prin care s-a aprobat dreptul de uz și de servitute către E-On Distribuție asupra unor suprafețe de teren de pe străzile G Bacovia, Bradului, Nordului, Cuza Vodă, Păcii și Tineretului;
  • 23. Înscrierea în domeniul public al Municipiului Bacău a 1.271 mp teren constituiți din 14 terenuri din Calea Romanului nr. 112 și 114 la care au renunțat mai multe persoane. De asemenea, se vor înscrie și 799 mp din Calea Romanului. Această suprafață totală de 2.070 mp pentru realizarea unei căi de acces cu destinația de drum public;
  • 24. Trecerea din domeniul privat al mun. Bacău în domeniul public al acestuia a apartamentelor 9, 13, 17 și 20, respectiv a boxelor 2 și 23 din Bd-ul Unirii nr. 32, sc. C și aprobarea demarării procedurilor legale de trecere a acestor bunuri în domeniul public al statului, în cazul în care va fi formulată o astfel de solicitare de către Guvernul României;

E vorba de vechea poveste cu apartamentele pentru MAI construite de SC Conextrust SA. E o speță foarte complicată pe care cu greu am reușit să o înțeleg.

  • 25. Completarea inventarului bunurilor ce aparțin domeniului public al mun. Bacău prin înscrierea unor bunuri rezultate în urma unor investiții: Centrul de Afaceri, Pasajul rutier subteran, sensul giratoriu “OZN” din intersecția străzilor 9 Mai – Bulevardul Unirii. De asemenea, un teren din str. General Ștefan Gușe nr. 4 urmează să fie spart în 2 loturi: 6.621 cu destinația str. Timpului + cei 39.322 mp ce rămân pe General Ștefan Gușe.
  • 26. Completarea și modificarea inventarului centralizat al domeniului privat (cu niște garaje și balcoane identificate);
  • 27. Alegerea președintelui de ședință pentru lunile decembrie 2016 – ianuarie 2017;
  • 28. informare: Analiza II/2016 a stadiului de înscriere a datelor în Registrul Agricol

cristian ghinghes manolache poenaru consiliul local bacau 8 iulie 2016

Proiecte peste ordinea de zi, necomunicate conform legii și neavizate la ședința de azi a Comisiei juridice:

  • 29A. Închirierea a 100 mp de teren în indiviziune, aflat în domeniul public al mun. Bacău, situat în str. Pieței nr. 1, de către SC AICBAC SA;
  • 29B. Acordarea dreptului de folosință pentru 2 căsuțe de lemn către Fundația de Sprijin Comunitar și Asociația Betania;
  • 29C. Alocarea a 9.500 e lei către Uniunea Armenilor din România – Sucursala Bacău pentru organizarea Zilei Minorităților Naționale pe 13 decembrie 2016.

Toate proiectele de hotărâre le găsiți aici. Vă reamintesc că întâlnirile Consiliului Local sunt publice și au loc la Centrul de Afaceri și Expoziții. Mai precis, în a doua clădire de la dreapta la stânga, la etajul 1. Repet, absolut toate ședințele sunt publice și deschise cetățenilor. Ședințele comisiilor au avut loc azi, așa că nu mai are rost să public programarea acestora.

Întrebări, sugestii, lucruri care ar trebui adăugate, modificate sau spuse privind aceste proiecte?

Lasa un comentariu