Vineri, 18 Ianuarie 2013 | stiri | Comenteaza
Un raport al institutului olandez de cercetare CE Delft, realizat la cererea organizaţiilor europene Greenpeace, BirdLife Europa, European Environmental Bureau și Transport&Environment și care deja se află în atenția Comisiei Europene, arată că Europa ar putea să înlocuiască carburanții fosili utilizați în transporturi cu carburanți din surse regenerabile. Asta fără a recurge la biocombustibilii care afectează mediul. Această informație, care mie mi se pare extrem de interesantă, mi-a ajuns în căsuța de email datorită Ralucăi Petrescu, PR la Fundația Terra Mileniul III. Am cunoscut-o în cadrul Maratonului Comunicării, după care am reîntâlnit-o la Maratonul Dezvoltării Durabile și la câteva evenimente ce privesc ecologia, dezvoltarea durabilă și alte chestii asemănătoare, acțiuni care au avut loc în a doua jumătate a anului 2012 în București. De altfel, trebuie să aflați că majoritatea biocarburanţilor comercializaţi în prezent în Europa au emisii de carbon egale sau doar cu puţin mai mici decât cele ale carburanţilor fosili convenționali. Raportul CE Delft indică de fapt următorul lucru: Prin propunerea din octombrie 2012, Comisia Europeană oferă pe tavă un compromis deloc satisfăcător din punct de vedere ecologic. Astfel, peste jumătate din acea țintă de 10% pentru biocarburanții utilizați în transporturi până în 2020 ar putea fi atinsă cu ajutorul biocarburanților ce afectează mediul. Deci, doamna UE joacă la cacealma. Ne propunem o țintă care arată bine, spunem că încurajăm folosirea de biocombustibili, dar nu ne obosim să scoatem din schemă acei biocombustibili cu emisii mari de carbon. Oricum am da-o, trebuie să recunoaștem că interesele în zona energiei sunt uriașe și cine știe ce lobby se face și de către cine pe la Bruxelles. Londra de la înălțimeCe spune de fapt acest raport? UE și-a asumat obligația ca, până în 2020, 10% din carburanții utilizați în transporturi să provină din surse regenerabile. Totodată, benzinarii sunt și ei obligați să reducă cu 6% intensitatea de carbon a combustibililor. Efectul pervers al respectării acestor obligații stă în folosirea de către guvernele țărilor membre ale UE biocarburanți produși din plante cultivate pe terenuri agricole sau forestiere. Producerea de biocarburanți prin aceste metode implică ocuparea de noi terenuri destinate agriculturii și emisii de carbon sesizabile.
Search
Articole Recente
- “Cei 12” au făcut harcea-parcea o bună parte a bugetului local
- Ședință a Consiliului Local Bacău pentru aprobarea bugetului local pe anul 2021
- Invităm societatea civilă să facă parte din Comisia de Circulație!
- Galerie foto: spălat mecanizat al străzilor și trotuarelor din Bacău
- Observații din stradă după prima tură cu bicicleta din 2021
Comentarii recente
- Sorin on Invităm societatea civilă să facă parte din Comisia de Circulație!
- adrian on Invităm societatea civilă să facă parte din Comisia de Circulație!
- Mike on Pe cine deranjează contractul de management obligatoriu dintre directorii de școli și primar?
- George on Ședința Consiliului Local Bacău din 31 martie 2021 (rezumatul proiectelor)
- Mihnea on A13: Bacău-Brașov sau Răcăciuni-Brașov?
- Mike on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Kristofer on Consultări pentru strategia de dezvoltare urbană la nivel metropolitan
- Kristofer on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Stan on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?
- Kuru on Ședința Consiliului Local Bacău din 5 martie 2021. Externalizarea salubrizării sau SMUP?