Vineri, 18 Ianuarie 2013 | stiri | Comenteaza
Un raport al institutului olandez de cercetare CE Delft, realizat la cererea organizaţiilor europene Greenpeace, BirdLife Europa, European Environmental Bureau și Transport&Environment și care deja se află în atenția Comisiei Europene, arată că Europa ar putea să înlocuiască carburanții fosili utilizați în transporturi cu carburanți din surse regenerabile. Asta fără a recurge la biocombustibilii care afectează mediul. Această informație, care mie mi se pare extrem de interesantă, mi-a ajuns în căsuța de email datorită Ralucăi Petrescu, PR la Fundația Terra Mileniul III. Am cunoscut-o în cadrul Maratonului Comunicării, după care am reîntâlnit-o la Maratonul Dezvoltării Durabile și la câteva evenimente ce privesc ecologia, dezvoltarea durabilă și alte chestii asemănătoare, acțiuni care au avut loc în a doua jumătate a anului 2012 în București. De altfel, trebuie să aflați că majoritatea biocarburanţilor comercializaţi în prezent în Europa au emisii de carbon egale sau doar cu puţin mai mici decât cele ale carburanţilor fosili convenționali. Raportul CE Delft indică de fapt următorul lucru: Prin propunerea din octombrie 2012, Comisia Europeană oferă pe tavă un compromis deloc satisfăcător din punct de vedere ecologic. Astfel, peste jumătate din acea țintă de 10% pentru biocarburanții utilizați în transporturi până în 2020 ar putea fi atinsă cu ajutorul biocarburanților ce afectează mediul. Deci, doamna UE joacă la cacealma. Ne propunem o țintă care arată bine, spunem că încurajăm folosirea de biocombustibili, dar nu ne obosim să scoatem din schemă acei biocombustibili cu emisii mari de carbon. Oricum am da-o, trebuie să recunoaștem că interesele în zona energiei sunt uriașe și cine știe ce lobby se face și de către cine pe la Bruxelles. Londra de la înălțimeCe spune de fapt acest raport? UE și-a asumat obligația ca, până în 2020, 10% din carburanții utilizați în transporturi să provină din surse regenerabile. Totodată, benzinarii sunt și ei obligați să reducă cu 6% intensitatea de carbon a combustibililor. Efectul pervers al respectării acestor obligații stă în folosirea de către guvernele țărilor membre ale UE biocarburanți produși din plante cultivate pe terenuri agricole sau forestiere. Producerea de biocarburanți prin aceste metode implică ocuparea de noi terenuri destinate agriculturii și emisii de carbon sesizabile.
Search
Articole Recente
- Avancronică pentru ședința extraordinară a Consiliului Local Bacău din 17 aprilie 2018
- Am aflat ce vrea să ne arate primarul Necula la plimbarea din Cancicov (galerie foto)
- Avancronică pentru ședința extraordinară a Consiliului Local Bacău din 11 aprilie 2018
- Thermoenergy, încotro? Motivele demisiei mele din AGA
- Instagrame #55 (început de primăvară)
Ce scriu pe Urban.ro
Comentarii recente
- Adrian on Am aflat ce vrea să ne arate primarul Necula la plimbarea din Cancicov (galerie foto)
- Adrian on Am aflat ce vrea să ne arate primarul Necula la plimbarea din Cancicov (galerie foto)
- Carmen Bunica on Am aflat ce vrea să ne arate primarul Necula la plimbarea din Cancicov (galerie foto)
- Carmen Bunica on Am aflat ce vrea să ne arate primarul Necula la plimbarea din Cancicov (galerie foto)
- Cristina on O aberație legislativă referitoare la demiterea primarului
- Simplu on Am aflat ce vrea să ne arate primarul Necula la plimbarea din Cancicov (galerie foto)
- Kristofer on Reducerea pentru elevi și studenți la transportul public local trebuie să se aplice și la nivelul județului
- Mihai on Reducerea pentru elevi și studenți la transportul public local trebuie să se aplice și la nivelul județului
- Adrian on Am aflat ce vrea să ne arate primarul Necula la plimbarea din Cancicov (galerie foto)
- Adrian on Am aflat ce vrea să ne arate primarul Necula la plimbarea din Cancicov (galerie foto)